Aktuelt Samferdsel

Tromsøbrua stenges med umiddelbar virkning

Mandag 1. juli stenges Tromsøbrua for all trafikk. Brua vil være stengt til vedlikeholdsarbeidet er ferdig om tre og en halv uke.

Svipper lanseres 5. august

Men allerede nå kan du prøve den nye løsninger. I Svipper-appen kan du planlegge reisen og kjøpe billett på samme sted.

Høysesong for veiarbeid

Sommerens anleggsarbeid er i gang på fylkesveiene i hele Troms. Dette fører til redusert framkommelighet noen steder.

Vestland besøkte Troms for å lære av Fylkesveiløftet

Vestland fylkeskommune har denne uka vært i Tromsø for å la seg inspirere av arbeidet med fylkesveiene.

Hurtigbåt og ferge i Troms kan bli påvirket ved streik

På grunn av brudd i årets tariffoppgjør mellom mellom de tre sjømannsorganisasjonene og NHO Sjøfart kan en mulig streik påvirke noen hurtigbåt- og fergeavganger i Troms.

Fv. 7940 på Arnøya stenges fredag kveld til lørdag formiddag

Fv. 7490 stenges fra Langfjordvannet til Årviksand fra fredag 7. juni kl. 19.30 til lørdag 8. juni kl. 12.00.

Frode går fra begravelse til buss

Frode Lauvrak er en av 55 som søkte på gratis bussjåførutdanning i Tromsø. Nå forlater han begravelsesbransjen for å starte et nytt yrkesliv bak bussrattet.

Samarbeider om rullestol på buss

Onsdag kunne alle som ønsket entre bussen i rullestol. Troms fylkeskommune vil i lag med Tide Buss og Norges Handikapforbund legge til rette for at flere med funksjonsnedsettelser kjører kollektivt.

De første kontraktene i Fylkesvegløftet 2024 er inngått

Troms fylkeskommune har tildelt dreneringskontraktene for oppgradering av årets fylkesvegstrekninger til tre ulike entreprenører.

Beredskapsøvelse holdes i Riventunnelen

Torsdag 30. mai gjennomføres det beredskapsøvelse i Riventunnelen på fv. 7886 på Senja. Tunnelen stenges derfor i tidsrommet kl. 18.15 til kl. 20.15.