Aktuelt Samferdsel

17. mai og endringer i kollektivtrafikken

Nasjonaldagen påvirker kollektivtrafikken i hele fylket, se hvordan dette påvirker deg hvis du skal ut og reise.

Vedlikehold på Skattørsundet bru fra 21. mai

Fra tirsdag 21. mai til mandag 15. juli blir det vedlikehold på fv. 866 Skattørsundet bru. Dette medfører redusert framkommelighet og stengt bru på nattetid.

Oppstart anleggsarbeidene Hjørn bru

I neste uke starter anleggsarbeidene med utskifting av Hjørn bru på fv. 863 på Ringvassøya i Tromsø kommune.

Ballesvikskartunnelen stenges tirsdag 07. mai

Tirsdag 07. mai holdes det tunnelinspeksjon i fv. 86 Ballesvikskartunnelen på Senja. Tunnelen vil være stengt mellom kl. 12.00 og kl. 15.30.

Straks asfalteres fylkesveiene – se strekningene her

Troms fylkeskommune er straks i gang med asfaltering av fylkesvegene for året. 152.086 meter av fylkesvegene i Troms får ny asfalt i år.

Svipper er det nye navneforslaget

«Svipper» er det nye foreslåtte navnet for kollektiv- og mobilitetstilbudet i Troms. Ny app og ny grafisk profil kommer også på plass etter hvert.

Vinteraksellast i Troms oppheves fra onsdag 24. april 2024 kl. 23.59

Vinteraksellast oppheves fra onsdag 24. april 2024 kl. 23.59 på fylkesveier i Troms fylke og kommunale veier i Balsfjord kommune.

Justering i bussavganger på grunn av sjåførmangel

Fra tirsdag 2. april blir det noen færre avganger på bussene i Tromsø. På grunn av mangel på sjåfører hos Tide kuttes 1,5 prosent av rutene.

Fylket vant nasjonal teknologi-pris

ITS-prisen for 2023 er tildelt Troms og Finnmark fylkeskommune. Prosjektleder Espen Lauvlund Nilsen tror teknologiløsninger kan gjøre våre veier tryggere i årene framover.

Tromsøværingene reiser mer miljøvennlig

Tromsøværinger er mest fornøyde med kollektivtilbudet i hele landet. Flere og flere velger miljøvennlige alternativer til bilen på sine reiser, viser Den nasjonale reisevaneundersøkelse 2023.