Pressemeldinger

Tungtransport trosser kjøreforbud - nå stenges Tromsøbrua

Troms fylkeskommune må fremskynde stenging av Tromsøbrua, og stenger med umiddelbar virkning. Fordi tungtransportsjåfører presser seg forbi vekterne som forsøker å håndheve kjøreforbudet.

96 millioner kroner til idretts- og friluftslivsanlegg

En rekordhøy tildeling gjorde at hele 92 ordinære idrettsanlegg og nærmiljøanlegg i Troms har fått innvilget spillemidler i år.

De første kontraktene i Fylkesvegløftet 2024 er inngått

Troms fylkeskommune har tildelt dreneringskontraktene for oppgradering av årets fylkesvegstrekninger til tre ulike entreprenører.

Beredskapsøvelse holdes i Riventunnelen

Torsdag 30. mai gjennomføres det beredskapsøvelse i Riventunnelen på fv. 7886 på Senja. Tunnelen stenges derfor i tidsrommet kl. 18.15 til kl. 20.15.

–Det satses bredt

Hovedutvalg for kultur og helse har fordelt fire millioner til tilrettelegging, drift og ferdselsårer i Troms.

Vedlikehold på Skattørsundet bru fra 21. mai

Fra tirsdag 21. mai til mandag 15. juli blir det vedlikehold på fv. 866 Skattørsundet bru. Dette medfører redusert framkommelighet og stengt bru på nattetid.

Vinteraksellast i Troms oppheves fra onsdag 24. april 2024 kl. 23.59

Vinteraksellast oppheves fra onsdag 24. april 2024 kl. 23.59 på fylkesveier i Troms fylke og kommunale veier i Balsfjord kommune.

6845 søkere til videregående opplæring

5483 søkere med ungdomsrett har sitt første ønske til videregående skole. 801 har sitt første ønske til videregående opplæring i bedrift.

«Klimapartnerne Troms» gjenoppstår

Etter å ha vært sammenslått med «Klimapartnerne Finnmark» siden 2021 er det nå besluttet at klimanettverket for Troms gjenopprettes. Med seg har de også en helt ny styringsgruppe.

Ti tiltak for vilt i Troms

Hovedutvalg for kultur og helse har fordelt 650 000 kroner til høstbare viltressurser.