Fortsatt penger i potten

Det er fortsatt penger i potten for kommuner og regionale organisasjoner som ønsker å sette i gang lavterskeltilbud for å fremme psykisk helse.

Fylkesordføreren besøker Midt-Troms

11. juni skal fylkesordfører Kristina Torbergsen på kommunebesøk til Sørreisa, Bardu og Lavangen. 12. juni står møter med næringsliv, Flyfagskolen og Luftforsvaret på agendaen.

Vestland besøkte Troms for å lære av Fylkesveiløftet

Vestland fylkeskommune har denne uka vært i Tromsø for å la seg inspirere av arbeidet med fylkesveiene.

Satte punktum

Den endelige økonomiske delinga av Troms og Finnmark fylkeskommune ble i dag vedtatt av fylkestinget. Det setter punktum for historien om storfylket i nord.

Hurtigbåt og ferge i Troms kan bli påvirket ved streik

På grunn av brudd i årets tariffoppgjør mellom mellom de tre sjømannsorganisasjonene og NHO Sjøfart kan en mulig streik påvirke noen hurtigbåt- og fergeavganger i Troms.

Spørsmål og interpellasjoner

På fylkestingets første dag sto spørsmål og interpellasjoner på dagsorden. Kjernekraft, vold og trusler i skolen, samt en trygg og inkluderende russetid var noen av temaene som ble debattert.

Bevilget penger til Saga skianlegg

Et enstemmig fylkesting har bevilget 3 millioner kroner i støtte til Nordreisa Idrettslag. Pengene skal gå til oppgradering av Saga skianlegg på Storslett.

Nå er fylkestingets junisamling i gang

Det var Senjaungdommene Filippa og Amund som fikk æren av å åpne fylkestingets junisamling med et kulturelt innslag. De representere Troms under landsfestivalen til UKM.

Frode går fra begravelse til buss

Frode Lauvrak er en av 55 som søkte på gratis bussjåførutdanning i Tromsø. Nå forlater han begravelsesbransjen for å starte et nytt yrkesliv bak bussrattet.

Samarbeider om rullestol på buss

Onsdag kunne alle som ønsket entre bussen i rullestol. Troms fylkeskommune vil i lag med Tide Buss og Norges Handikapforbund legge til rette for at flere med funksjonsnedsettelser kjører kollektivt.