Er du ung og interessert i internasjonalt samarbeid?

Vi søker nå en ny vararepresentant til Barents Regionale Ungdomsråd. Er du interessert? Send oss din søknad innen 12. november.

En kvinne står ved et vann med ryggen til og strekker armene i været. Foto.  - Klikk for stort bilde

Barents Regionale Ungdomsråd (BRYC) er et internasjonalt råd sammensatt av ungdommer i aldersgruppen 18-30 fra Norge, Sverige og Finland.

Hver fylkeskommune i Barents Regionen har mulighet til å velge en representant og en vara.

Skal fremme ungdomssamarbeid

BRYC er en organisasjon som har mål om å fremme ungdomssamarbeid i Barentsregionen, og styrke unges samfunnsengasjement der de bor.

BRYC fungerer som et rådgivende organ for Barents Euro-Arctic council, Barents regional committee og Barents working groups, og har rett til å delta i deres møter.

Rådet arrangerer og deltar på flere konferanser for ungdom i hele regionen. Rådet har 2-3 møter i året.

Hva forventes av deg?

Som en vararepresentant for Troms fylkeskommune i BRYC vil du representere Troms dersom det faste medlemmet er forhindret fra å delta på ulike møter og arrangementer.

Et verv i BRYC kan være tidkrevende, og det er viktig at du har mulighet til å sette av tid.

Vervet kan innebære en del reisevirksomhet.

Hva ser vi etter?

• Interesse for ungdomsmedvirkning og engasjement i saker som angår ungdom
  • Interesse for internasjonale samarbeid
  • Har tilknytning til Troms fylke.
  • Erfaring fra ungdomsråd eller ungdomsmedvirkning er en fordel.
  • Bør ikke være et aktivt medlem i ungdomsråd. Dette på grunn av arbeidsmengde og tid.
  • Må fylle 18 år i løpet av valgåret.

Hvordan søke?

Send inn en kort søknad med beskrivelse av deg selv og dine interesser til ungdomskoordinator Hilde Therese Normo, e-post: hilde.therese.normo@tromsfylke.no.

Søknadsfrist er 12. november 2024.