Tromsøbrua stenges med umiddelbar virkning

Mandag 1. juli stenges Tromsøbrua for all trafikk. Brua vil være stengt til vedlikeholdsarbeidet er ferdig om tre og en halv uke.

Kunngjøring om fredning

Vi varsler med dette om oppstart av fredning av bolighus på gårds- og bruksnummer 188/27 på Tussøy i Tromsø kommune.

Selvmordsforebygging i skolen

Alle videregående skoler i Troms tilbys nå selvmordsforebyggende kurs. –Kursene gjør det lettere å stille de vanskelige spørsmålene, sier miljøveileder Christina Folgerø.

Vil du delta på Grüne Woche?

Nå søker vi etter kandidater fra Nord-Norge som kan vise fram det beste fra landsdelen under Grüne Woche 2025 i Berlin.

Høring: Regional planstrategi for Troms 2025-2028

Nå kan du komme med innspill på fylkesutvalgets forslag til ny regional planstrategi. Høringen er åpen for alle, og frist for å sende inn høringsinnspill er 30. september.

Svipper lanseres 5. august

Men allerede nå kan du prøve den nye løsninger. I Svipper-appen kan du planlegge reisen og kjøpe billett på samme sted.

Høysesong for veiarbeid

Sommerens anleggsarbeid er i gang på fylkesveiene i hele Troms. Dette fører til redusert framkommelighet noen steder.

Åpnet Samisk hus i Tromsø

– For den samiske befolkningen i Tromsø er dette en milepæl, sa hovedutvalgsleder Eirik Losnegaard Mevik, da han lørdag var med å åpne Samisk hus i Tromsø.

96 millioner kroner til idretts- og friluftslivsanlegg

En rekordhøy tildeling gjorde at hele 92 ordinære idrettsanlegg og nærmiljøanlegg i Troms har fått innvilget spillemidler i år.

Fikk nytt undervisningsfartøy

Nå har elevene ved Senja videregående skole som utdanner seg til å bli en del av fiskeri- og havbruksnæringen fått seg et nytt undervisningsfartøy. Dåpen av «Skårungen» var det fylkesordfører Kristina Torbergsen som sto for.