Innspill: Strategi for scenekunst i Nord-Norge

Landsdelsrådet for kultur i Nord-Norge har satt i gang arbeidet med å utvikle en egen scenekunststrategi for Nord-Norge. Frist for å komme med innspill er 15. august.

Scenekunststrategien er en del av satsningene i Den nordnorske kulturavtalen 2022-2025. Strategien skal være et dokument som sier noe om felles prioriterte fokusområder for scenekunstfeltet i Nordland, Troms og Finnmark fremover.

I kulturavtalen står det at strategien skal være et fortrinn i sammenheng med nasjonale satsninger (se den nasjonale Strategi for scenekunst 2021-2025), og styrke samhandling mellom aktørene i landsdelen.

Vi ber om innspill på hva dere ser som utfordringer, styrker og behov scenekunstfeltet har fremover, som bør omtales i strategien. Dette kan for eksempel være møteplasser, nettverk, kompetansebehov og arena.

Hvordan sende innspill?

På vegne av de tre fylkeskommunene, sendes skriftlig innspill til post@nfk.no. Merk med «Innspill til scenekunststrategi for Nord-Norge».

Frist for å sende innspill er 15. august

Kontaktpersoner i fylkeskommunene: