Stengte skoler

Her finner du informasjon om hvilke videregående skoler i Troms som er stengt mandag 29. januar på grunn av utfordrende værforhold.

Senja vgs holder stengt mandag pga at skoleskyssen er innstilt i hele Senja kommune.

Kvaløya vgs holder stengt fordi risikoen for at Sandnessundbrua stenges i løpet av skoledagen er så stor, og at Kvaløya da blir isolert. Hovedtyngden av elevene på Kvaløya vgs må passere Sansdnessundbrua og vil kunne risikere å bli isolert på Kvaløya.

For Breivang vgs, Tromsdalen vgs, Kongsbakken vgs og Ishavsbyen vgs, samt SMI-skolen, så kan elever som bor på Kvaløya holde seg hjemme og følge med på skolens Teams for oppgaver og undervisning. Skolene holdes åpne.

Stangnes/Rå og Heggen vgs holder åpen, men elever på fastlandet har fått beskjed om å være hjemme og følge med på skolenes Teams for oppgaver og undervisning.

Bardufoss vgs, Sjøvegan vgs og Nordkjosbotn vgs holder fysisk stengt på grunn av at skolebusser er innstilt av operatør, men gir digital undervisning gjennom Teams.

Nord-Troms vgs holder åpen, men elever og ansatte må følge med om veier stenges på grunn av rasfare eller lignende.

De 5 skolene som holder fysisk stengt, gir digital undervisning gjennom Teams.

Avgjørelsene er tatt av beredskapslederlsen i Troms fylkeskommune, i samråd med skolenes ledelse.