Nå kan du søke støtte fra Troms Holding

Troms Holding legger nå ut tre nye utlysninger for pengestøtte for å fremme regional utvikling i Troms.

Målsettingen med tilskuddsordningen fra Troms Holding AS er å stimulere til investerings- eller utviklingsprosjekt som fremmer regional utvikling hovedsakelig innenfor den geografiske regionen Troms.

Troms Holding AS skal ved tildeling av økonomisk støtte fremme regional utvikling som fører til økt aktivitet og varige ringvirkninger.

– Vi håper på mange søknader fra mange gode prosjekt som bidrar til å utvikle Troms, sier styreleder i Troms Holding, Benjamin Furuly.

Tre utlysningsområder

De nye utlysningsområdene er følgende:

• Tilrettelegging for det grønne skiftet med tilhørende industriutvikling

Her lyses det ut midler til kommunale og fylkeskommunale prosjekter, eller prosjekt hvor disse deltar aktivt, som blant annet bidrar til eller tilrettelegger for reduksjon i klimautslipp, sirkulærøkonomi, grønn omstilling eller grønne industri- og næringsområder.

• Kompetanse og rekruttering

Det utlyses midler til kommunale og fylkeskommunale prosjekter, eller prosjekt hvor disse deltar aktivt, som blant annet må bidra til økt rekruttering i regionen, bevaring av kompetanse eller kompetanseheving i regionen eller arbeidsmobilisering.

• Identitetsbygging

Det kan søkes om midler til blant annet prosjekt som legger til rette for trygge og inkluderende møteplasser uten særlig kostnad for deltakere og regionale prosjekt som bidrar til å skape tilhørighet.

Det må i søknadene framkomme tydelig hvordan prosjektet skal oppnå en eller flere av prioriteringene i strategien og hvordan FNs bærekraftsmål ligger til grunn for prosjektarbeidet.

Søknadsfrist for alle tre utlysningene er 5. april 2024.

Utlysningene finner du på nettsiden til Troms Holding

Styreleder, Benjamin Furuly