Reglemet for saksbehandling i folkevalgte organer (Forretningsorden) Reglementet regulerer saksbehandling og møtevirksomhet i folkevalgte fylkeskommunale organer og er opprettet med hjemmel i kommuneloven § 11-12. Innholdsfortegnelse 1 Formål og virkeområde 2 Innkalling til møter 3 Saksutredning Åpne dette nivå 4 Gjennomføring av møter 4.1 Tilrettelegging og åpning av møte 4.2 Møteoffentlighet 4.3 Fjernmøte 4.4 Rekkefølge for behandling av saker, endring av sakskart 4.5 Møteleders redegjørelse 4.6 Ordning av debatten 4.7 Ordskifte 4.8 Framsettelse av forslag i møte 4.9 Representantforslag i fylkestinget 4.10 Interpellasjoner og spørsmål i fylkestinget 4.11 Uttalelser 4.12 Mottak av utsendinger (deputasjon) 4.13 Høringer, temamøter og orienteringer 4.14 Innbyggerforslag 4.15 Avstemning 4.16 Møtebok 5 Utvidet innsynsrett for folkevalgt organ 6 Klage, anke og lovlighetskontroll 7 Ikrafttreden mv. Les dokumentet Last ned som PDF