Kompetanseetaten: En attraktiv arbeidsplass for fremtiden

Kompetanseetaten er en arbeidsplass som ikke bare tilbyr spennende og meningsfulle oppgaver, men også en arbeidskultur preget av samarbeid, innovasjon og faglig utvikling.

Her er noen av grunnene til at Kompetanseetaten er et godt valg for deg som ønsker å påvirke samfunnsutviklingen og bidra til fremtidens løsninger.

Innovativt og tverrfaglig miljø

Hos Kompetanseetaten vil du bli en del av et engasjert fagmiljø hvor vi tenker nytt, deler kunnskap og jobber tett sammen.

Våre medarbeidere kommer fra mange ulike fagområder, noe som skaper et dynamisk og tverrfaglig miljø. Dette gir deg muligheten til å lære av andre, utvide din kompetanse og bidra til innovasjon innenfor ditt fagfelt.

Påvirk samfunnsutviklingen

Som ansatt i Kompetanseetaten får du en unik mulighet til å påvirke samfunnsutviklingen. Vi jobber med viktige oppgaver innen veg- og kollektivtransport, som er avgjørende for mobilitet og næringsutvikling i regionen.

Dine bidrag vil være med på å forme fremtidens infrastruktur og løsninger, noe som gjør arbeidet meningsfullt og givende.

Personlig og faglig utvikling

Vi tror på kontinuerlig læring og utvikling. Hos oss vil du få ansvar for viktige oppgaver og bli utfordret til å finne nye løsninger.

Vi legger til rette for at du kan utvikle deg både personlig og faglig, i takt med de utfordringer og muligheter som dukker opp.

Gjennom samarbeid med ulike aktører og deltakelse i prosjekter og samarbeidsgrupper, vil du få verdifull erfaring og innsikt.

Et engasjert og støttende arbeidsmiljø

Våre ca. 50 dyktige og engasjerte medarbeidere er kjernen i vårt fagmiljø. Vi verdsetter samarbeid, og alle våre ansatte jobber mot felles mål.

Vi tror på verdien av å dele kunnskap og erfaringer, og vi støtter hverandre i å nå våre mål. Dette skaper et positivt og støttende arbeidsmiljø hvor alle føler seg verdsatt og motivert.

Våre ansvarsområder

• Videregående opplæring i skole og bedrift inklusive voksne med rett til videregående opplæring.
  • Opplæring av grunnskoleelever i sosiale og medisinske institusjoner.
  • Opplæring innenfor kriminalomsorgen.
  • Fagskoleutdanning og forvaltning av nasjonale driftsmidler til både private og offentlige tilbud.
  • Oppfølgingstjeneste, pedagogisk psykologisk tjeneste, karriereveiledning og andre pedagogiske støttetjenester.
  • Tilbud til ungdom i målgruppen som er utenfor videregående opplæring.
  •  Karriereveiledning til alle voksne over 19 år, og til alle nyankomne fra tredje land.
  • Integrering.
  • Kompetansepolitisk rolle for hele regionen, for å sikre bedre balanse mellom tilbud og etterspørsel av kompetanse i hele samfunnet.

Goder

Som ansatt hos oss får du tilgang til en rekke ulike goder, som:

• Spennende arbeidsoppgaver og gode utviklingsmuligheter
  • Fleksitid og gode ordninger for avspasering
  • God pensjonsordning. Du blir medlem i Kommunenes landspensjonskasse (KLP), en av de beste pensjonsordningene i landet. Vi trekker to prosent av lønnen din som innskudd til pensjonssparing, og i tillegg betaler vi et innskudd tilsvarende seksten prosent.
  • Godt arbeidsmiljø
  • Overtid utbetales eller avspaseres.
  • Muligheter for videreutdanning
  • Ulykkesforsikring i fritid for ansatte

Vi har også stort fokus på det sosiale, og har i tillegg eget bedriftsidrettslag, treningsrom og gymsal.

Samarbeid og nettverksbygging

Vi samarbeider tett med ulike aktører i både offentlige og private sektorer, samt deltar i interne og eksterne samarbeidsgrupper. Dette gir våre ansatte muligheten til å bygge nettverk, utveksle erfaringer og lære av andre. Gjennom dette samarbeidet styrker vi vår kompetanse og bidrar til bedre løsninger for samfunnet.

Kompetanseetaten i Troms er stedet for deg som ønsker å ta del i et engasjert og solid fagmiljø, hvor du får ansvar for viktige oppgaver, bidrar til samfunnsutviklingen og utvikler deg faglig og personlig. Bli med oss på veien mot fremtidens løsninger!