Inviterer til bålsamtale om framtida til Troms

Fredagen på Riddu Riddu åpner vi opp fylkeskommunens lavvo for en samtale rundt bålet med fylkesordfører Kristina Torbergsen.

En lavvo med Troms- og FInnmark fylkeskommunes logo, og skilt med teksten "Vil du ha kaffe?" på norsk og nordsamisk. - Klikk for stort bildeRiddu Riđđu Festivála er en internasjonal urfolksfestival som årlig finner sted i Manndalen i Kåfjord kommune i Nord-Troms. Årets festival avholdes 10.-13. juli, og fylkeskommunen er tilstede med egen lavvo på Riddu-sletta. Therese Henriksen

Troms fylkeskommune inviterer til en viktig samtale rundt bålet på Riddu-sletta fredag 12. juli.

Sammen med fylkesordfører Kristina Torbergsen skal vi diskutere fylkeskommunens nye planstrategi. Vi ønsker å høre dine tanker og ideer, spesielt de samiske perspektivene, for å sikre at alle stemmer blir hørt i utviklingen av vårt fylke.

Bålsamtalen foregår fredag 12. juni fra kl. 15.00 til 15.45

Bakgrunnen for sammenkomsten er at fylkeskommunens viktigste styringsdokument, «Regional planstrategi», er på høring denne sommeren. Dokumentet legger føringer for hvordan fylket skal utvikles de kommende årene, og det er derfor avgjørende at ulike stemmer og perspektiver blir hørt i denne prosessen.

Vi inviterer også til buttonsverksted med ungdommens fylkesråd fredag kl. 11.00-13.30