Millioner til friluftsaktivitet og tilrettelegging

Mulighetene for gode naturopplevelser i Troms styrkes etter at hovedutvalget for kultur og helse har fordelt 2,4 millioner til friluftslivsaktivitet og tilrettelegging.

5 millioner til fylkets kulturarv

Hovedutvalget for kultur og helse har fordelt over 5 millioner kroner i tilskudd til 19 kulturminner i Troms. Summen er fordelt på fredede hus i privat eie, teknisk-industrielle kulturminner og fartøy.

Disse 32 festivalene får tilskudd i 2024

Hovedutvalget for kultur og helse har tildelt 3 080 000,- til 32 ulike festivaler i Troms. Ved årets tildelinger har festivaler for barn og unge blitt prioritert.

Tide og Troms fylkeskommune tilbyr gratis bussjåførutdanning

Mangel på bussjåfører har i lengre tid gitt utfordringer for kollektivtrafikken i Tromsø. Nå går Tide Buss og Troms fylkeskommune sammen for å dekke utdanningen til fremtidige bussjåfører.

Nå kan du søke støtte fra Troms Holding

Troms Holding legger nå ut tre nye utlysninger for pengestøtte for å fremme regional utvikling i Troms.

Nordic Response 2024 – vær oppmerksom langs veien

Fra 5. til 14. mars pågår det en øvelse i det nordlige Norge, Sverige og Finland.

Ny tjeneste gir mer og bedre kunnskap om havbruksnæringen

I den digitale tjenesten «AkvaInfo» kan alle få tilgang til informasjon om utviklingen innen oppdrettsnæringen i landets kystkommuner. «AkvaInfo» er gratis å bruke.

Rekordmange reiser kollektivt i Troms

Over 20 millioner reiser med buss, ferge og hurtigbåt ble gjennomført i 2023 i Troms fylke. Det er spesielt flere bussreiser i Tromsø som er årsaken til den positive utviklingen.

Prisendringer på buss og båt

Den 1. februar justeres prisene for kollektivtransport i Troms. For barn og unge senkes prisene med opptil femti prosent på hurtigbåtene.

Troms på verdens største matmesse

10 mat- og opplevelsesbedrifter fra Troms viser seg frem på verdens største matmesse, Grüne Woche i Berlin. I helga satte den nordnorske standen salgsrekord.