Hvem gjør hva på fylkesbiblioteket?

Her er en oversikt over ansatte på fylkesbiblioteket og arbeidsområdene til den enkelte.

Edel Olsen, rådgiver bibliotek

Arbeidssted Senter for nordlige folk, Manndalen i Kåfjord.
Samisk bibliotektjeneste og samisk litteratur.  Oppdaterer blogg og  sender ut nyhetsbrev med nye samiske utgivelser.  Samarbeider med Sametingets bibliotek.
edel.olsen@tromsfylke.no

Ellen Berg Larsen, rådgiver bibliotek

Litteraturstrategi for Nord-Norge, friby-ordningen, shared reading, “Livslang lesing”, formidlingskurs, forfatterturneer, koordinator for litteratur i DKS. Kontaktperson for regionalt biblioteksamarbeid i Midt-Troms.
Telefon: 77 78 82 23
ellen.larsen@tromsfylke.no

Linda M. Tindholm, rådgiver bibliotek

Koordinering av Lesekampanjen Sommerles og foredragene i IBBY – Norsk barnebokforum. Fylkesbibliotekets nettside og facebookside og nettsider for folkebibliotekene. Ansvar for arrangementer. Administrative oppgaver i forbindelse med økonomi, faktura og reise. Kolsruds legat.
Telefon: 77 78 82 15/997 49 388
linda.m.tindholm@tromsfylke.no

Marianne Finøen, konsulent fjernlån

Arbeidssted Tromsø bibliotek.
Fjernlån, nettsidene Slektshistoriske kilder i Troms og Folkebibliotek i Troms og Finnmark (adresseliste).
marianne.finoen@tromsfylke.no

Marit Andersen Somby, rådgiver bibliotek

Oppfølging av Regional bibliotekplan for Troms 2017-2028 og handlingsplan 2023-2028. Biblioteklokaler.
Telefon: 77 78 80 24/473 04 049
marit.andersen.somby@tromsfylke.no

Sigrid Stangnes, prosjektleder

Prosjektleder for Grenseløse muligheter - nytt biblioteksystem.
sigrid.stangnes@tromsfylke.no

Tone Mikkelsen

Faglig ansvarlig for fylkesbibliotekets fjernlånstjeneste, samlingsutvikling, oppfølging av digitale medieressurser til folkebibliotekene, oppfølging av kommunenes arbeid med å videreutvikle folkebibliotekene som kunnskapsaktører, ansvar for statistikk.
tone.mikkelsen@tromsfylke.no

Trine Mellem, rådgiver bibliotek. Faglig koordinator i påvente av ny fylkesbiblioteksjef.

Ansvar for fylkesbibliotekets nettsider og nettsider for folkebibliotekene, Leser søker bok, leseombud, skolebibliotek i videregående skole, BookBites og digital kompetanse. Deltar i prosjektet Grenseløse muligheter – samarbeid gjennom biblioteksystem. Månedlig nyhetsbrev. Kontaktperson for bibliotekene i Sør-Troms.
Telefon: 77 78 82 05/456 13 784
trine.mellem@tromsfylke.no